
Methode voor prestatie-indicatoren vanuit klant-, financieel, intern en innovatief perspectief.
Gevonden op
http://www.cuy.be/ls/nl/teksten/logistiek/Woordenlijstlogistiek.htm

Methode voor prestatie-indicatoren vanuit klant-, financieel, intern en innovatief perspectief.
Gevonden op
http://www.cuy.be/ls/nl/teksten/logistiek/Woordenlijstlogistiek.htm

De Balanced Scorecard is in 1992 bedacht door Robert S. Kaplan en David P. Norton. De Balanced Scorecard zou in 70 procent van de Amerikaanse bedrijven worden gebruikt en is daarmee een van de meest gebruikte managementmodellen van de wereld. Wat houdt de Balanced Scorecard in? De Balanced Scorecard is een methode waarmee je de belangrijkste onderd...
Gevonden op
http://www.managementgoeroes.nl/management-modellen/balanced-scorecard/

De Balanced Scorecard is in 1992 bedacht door Robert S. Kaplan en David P. Norton. De Balanced Scorecard zou in 70 procent van de Amerikaanse bedrijven worden gebruikt en is daarmee een van de meest gebruikte managementmodellen van de wereld. Wat houdt de Balanced Scorecard in? De Balanced Scorecard is een methode waarmee je de belangrijkste onderd...
Gevonden op
http://www.managementgoeroes.nl/management-modellen/balanced-scorecard/

Balanced Scorecard is een techniek om een organisatie te sturen vanuit verschillende strategische oogpunten aan de hand van indicatoren. Ze geeft een overzicht van het globale prestatieniveau van een organisatie door de financiële resultaten te integreren met andere sleutel prestatie-indicatoren betreffende de klantgerichtheid, de interne processe...
Gevonden op
http://www.wvg.vlaanderen.be/juriwel/nieuws/vr/pdf/glossarium.pdf

Balanced Scorecard is een techniek om een organisatie te sturen vanuit verschillende strategische oogpunten aan de hand van indicatoren. Ze geeft een overzicht van het globale prestatieniveau van een organisatie door de financiële resultaten te integreren met andere sleutel prestatie-indicatoren betreffende de klantgerichtheid, de interne processe...
Gevonden op
http://www.wvg.vlaanderen.be/juriwel/nieuws/vr/pdf/glossarium.pdf

Een methode om verschillende invalshoeken bij het strategisch (marketing) beleid te betrekken.
Gevonden op
http://www.zeba.nl/Jargon

Een methode om verschillende invalshoeken bij het strategisch (marketing) beleid te betrekken.
Gevonden op
http://www.zeba.nl/Jargon

De Balanced Scorecard van Kaplan en Norton is een strategisch plan en managementsysteem dat veelvoudig wordt ingezet door bedrijven om bedrijfsactiviteiten af te stemmen op de marketingstrategie van het bedrijf, met als doel zowel interne als externe communicatie te verbeteren en prestaties van het bedrijf te controleren ten opzichte van de strateg...
Gevonden op
https://www.coachingplanet.be/buzzwords/

De Balanced Scorecard van Kaplan en Norton is een strategisch plan en managementsysteem dat veelvoudig wordt ingezet door bedrijven om bedrijfsactiviteiten af te stemmen op de marketingstrategie van het bedrijf, met als doel zowel interne als externe communicatie te verbeteren en prestaties van het bedrijf te controleren ten opzichte van de strateg...
Gevonden op
https://www.coachingplanet.be/buzzwords/

Methode voor prestatie-indicatoren vanuit klant-, financieel, intern en innovatief perspectief
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/10179

Methode voor prestatie-indicatoren vanuit klant-, financieel, intern en innovatief perspectief.
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/10441

Methode voor prestatie-indicatoren vanuit klant-, financieel, intern en innovatief perspectief.
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/10441
(BSC) Model om multidisciplinair de prestaties van een instelling te meten, door deze te projecteren in vier domeinen: innovatie-leren, organisatie, klant en financieel. Ten behoeve van het meten van de kwaliteit van de geleverde zorg zijn deze domeinen geoperationaliseerd in: doelstellingen, metingen, streefcijfers en initiatieven.
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/11110
(BSC) Model om multidisciplinair de prestaties van een instelling te meten, door deze te projecteren in vier domeinen: innovatie-leren, organisatie, klant en financieel. Ten behoeve van het meten van de kwaliteit van de geleverde zorg zijn deze domeinen geoperationaliseerd in: doelstellingen, metingen, streefcijfers en initiatieven.
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/11110
(BSC) (ITIL Continue serviceverbetering) Een managementinstrument ontwikkeld door Robert Kaplan (Harvard Business School) en David Norton. Een BSC maakt het mogelijk om een strategie in kritieke prestatie-indicatoren op te delen. De prestatie wordt vergeleken met de KPI's om te demonstreren hoe goed de strategie wordt gerealiseerd. Een BSC h...
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/11407
(BSC) (ITIL Continue serviceverbetering) Een managementinstrument ontwikkeld door Robert Kaplan (Harvard Business School) en David Norton. Een BSC maakt het mogelijk om een strategie in kritieke prestatie-indicatoren op te delen. De prestatie wordt vergeleken met de KPI's om te demonstreren hoe goed de strategie wordt gerealiseerd. Een BSC h...
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/11407

Een methode om de prestaties van een organisatie op uiteenlopend gebied te verbeteren door doelen te bepalen, prestatie-indicatoren te definiëren om vervolgens op deze indicatoren te gaan sturen (beleid maken, acties doorvoeren, meten, analyseren, bijstellen, enz.). De Balanced scorecard werd ontwikkeld door Robert Kaplan and David Norton (Harvard...
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/11557

Een methode om de prestaties van een organisatie op uiteenlopend gebied te verbeteren door doelen te bepalen, prestatie-indicatoren te definiëren om vervolgens op deze indicatoren te gaan sturen (beleid maken, acties doorvoeren, meten, analyseren, bijstellen, enz.). De Balanced scorecard werd ontwikkeld door Robert Kaplan and David Norton (Harvard...
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/11557
Geen exacte overeenkomst gevonden.